Nastavení 3G modemu v routeru Draytek

Vytisknout

Jako příklad si vezmeme router Vigor2910. 3G USB modem je připojen do USB portu a nahrazuje funkci druhého WAN portu (WAN2). WAN1 je normálně nastaven a používán. Proto v routeru můžeme nastavit i funkci load-balance. 3G USB modem může být použit jako záloha WAN rozhraní.


nyní si ukážeme konkrétní nastavení 3G modemu :

1. Vypněte router

2. Vložte 3G USB modem do USB portu routeru Draytek Vigor. ( 3G modem kompatibility list )

3. Zapněte router.

4. Přihlaste se do menu routeru Vigor2910. Ujistěte se prosím, že verze firmware je vyšší než v3.0.6. Jak upgradovat firmware se dozvíte zde.

5. V menu routeru otevřete stránku WAN >> General Setup a v části physical mode pro WAN2 zvolte 3G USB Modem.

1

6. Otevřete stránku WAN >> Internet Access. Jako Access Mode pro WAN2 zvolte PPP.

2

Povolte PPP Client Mode kliknutím na enable a poté zadejte SIM PIN kód (pokud není na SIM nastaven, nic nevyplňujte), APN Name a poté klikněte na tlačítko Apply.

3


Níže můžete vidět změnu v Modem Initial String.

4

Pokud vám váš poskytovatel internetu nedodal APN Name, ale pouze inicializační string, potom zadejte pouze tento a APN vůbec nevyplňujte. Např. pro TO2 je to: AT+CGDCONT=1,"IP","internet" ) a modem dial string zůstává: ATDT*99#.



7. Nyní můžeme vidět v části: Online Status aktivní 3G modem v části WAN2 Status a rovněž i v utilitě DrayTek Syslu, pokud jej používáte.

5

6

Řešení problémů

Pokud máte potíže s 3G přenosy ověřte následující :
1. Ověřte, zda svítí LED USB  :
Po vložení 3G USB modemu do routeru je potřeba vyčkat cca 15 sec. Pokud se do této doby nerozsvítí, zkuste znova odebrat a vložit 3g modem do USB portu. Pokud se opět nerozsvítí, zkuste to ještě jednou s tím, že po druhém neúspěchu restartujete router.

2. USB LED svítí, ale nefunguje připojení k síti :
Ověřte, zda je zrušen na SIM kartě PIN kód, případně, že jej zadáváte do routeru Vigor správně. Alespoň při řešení problémů s 3G byste měli PIN vypnout např. přes mobilní telefon. Pokud problém stále setrvává, spusťte utilitu DrayTek Syslog a odchyťte komunikace na WAN portech routeru. Tento log zašlete na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

7